Desde o CEIP Portofaro participamos activamente durante estos
últimos cursos no plan proxecta, concretamente no programa XOGADE, nas
modalidades de campo a través e atletismo en pista. A intención sempre foi
crear uns hábitos saudables e unha participación activa nas probas deportivas
escolares, aproveitando a infraestructura organizativa que nos aporta o
programa Xogade.
Entre otros motivos, para a elección destas modalidades
deportivas podemos citar: a posibilidad de facer probas deportivas internas
para todo o alumnado, a posibilidad de participar con un gran número de
alumnado nas probas locais(sempre de un xeito voluntario) e de movilizar aquel
alumnado máis destacado para as diferentes probas de atletismo en pista. Esto
permitiunos crear un ambiente deportivo no colexio e unha motivación para a
práctica deportiva.
Tamén promoveuse a práctica do atletismo como actividade
extraescolar e vemos que se mantén a participación na mesma para o vindeiro
curso. Para esto contamos coa colaboración da ANPA do colexio, coa cal debemos
seguir colaborando para o desenvolvemento deste Proxecto Deportivo.
Somos conscientes da importancia da continuidad nas prácticas
deportivas para o mantemento de hábitos de vida saludable e activa e creemos
que a través deste proxecto podemos garantir a continuidade deportiva no futuro
e consolidarnos como un centro deportivo. Non sen obviar a importancia destas
prácticas para o desenvolvemento das competencias claves establecidas para a
Educación Primaria e a importancia do traballo interdisciplinar e colaboración
dos diferentes compoñentes da comunidade educativa(familias, profesorado,
alumnado, equipo directivo...).
A forma máis visible de obter un producto social relevante e
promovendo esta participación e favorecendo as vivencias propias do alumnado,
tanto como deportista como espectador, facéndoso críticos coas súas
experiencias e establecendo relacións entre as diferentes áreas do currículo,
en especial da área de Educación Física e o entorno social onde se desenvolve.
OBXECTIVOS
Entre os obxectivos que nos propoñemos neste proxecto
deportivo para este curso enumeraremos os seguintes:
1. Crear e manter hábitos e estilos de vida activa e saudable
tanto dentro como fora do colexio.
2. Promover a práctica e coñecemento do atletismo, como
deporte básico para o desenvolvemento de habilidades motrices
básicas(carreiras, saltos e lanzamentos).
3. Promocionar otros deportes(especialmente minoritarios) en
colaboración con diferentes clubes deportivos da contorna.
4. Ampliar a oferta de actividades extraescolares.
5. Organizar probas deportivas internas aproveitando
acontecementos e celebracións do colexio.
6. Estimular ao traballo por competencias entre o profesorado
a través da área de Educación Física.
7. Coordinar a actividade deportiva escolar e extraescolar
organizada no colexio.
8. Dinamizar tempos de ocio no período escolar.
9. Divulgar a actividade deportiva desenvolvida no colexio.
ORGANIZACIÓN E DESENVOLVEMENTO DAS TAREFAS
TAREFA 1: Participación nas probas de campo a través e
atletismo en pista dentro do programa Xogade.
Ao longo do curso participaremos nas probas de campo a traves
en todas as categorías e nas probas de atletismo en pista(fundamentalmente na
modalidade de carreira) e nas distancias posibles, atendendo ás características
do alumnado. De cara ao futuro plantexaremos como obxectivo a participación nos
concursos(saltos e lanzamentos)
1.1 Elección do nome e logotipo do equipo.
Elexiremos un nome para o equipo deportivo de entre varias
proposta presentados. A elección do mesmo farase por votación de todo o
alumnado de Educación Primaria. Do mesmo xeito elexirase un logotipo entre as
diferentes propostas plantexadas.
TAREFA 2: Organización da 3ª CARREIRA DO MAGOSTO
No apartado de probas deportivas de organización interna,
organizaremos a 3ª CARREIRA DO MAGOSTO, ampliando a participación ao alumnado
de 5º de Educación Infantil.
2.1 Personalización de dorsais
Neste curso entregaráselle un dorsal en cartulina a cada
alumn@ quen o terá que personalizar con motivos plásticos, quedando no seu
poder como lembranza da participación.
2.2 Cartel conmemorativo
Entre o alumnado dos cursos superiores farase un concurso
voluntario para deseñar o cartel da proba deportiva. O cartel elexido formará
parte do tríptico informativo e entre o alumnado da actividade extraescolar de
pintura farán unha ampliación que quedará exposto no colexio.
TAREFA 3: Promoción deportiva
En colaboración con clubes deportivos do entorno
promocionaremos os diferentes deportes, con especial atención aos minoritarios
e tradicionais. A actividade consistirá nunha primeira intervención para
promocionar o deporte e outra na que o alumnado poida demostrar as súas
habilidades deportivas(competición interna, olimpiada deportiva...)
TAREFA 4: Recreos activos "CORRECREO"
Ao longo do curso crearemos grupos organizados de práctica do
atletismo, de tal xeito que voluntariamente poidan participar nesta actividade
orientada á mellora da habilidade de carreira e preparación das probas de campo
a través e atletismo en pista.
TAREFA 5: Cursos activos "OS CORRECAMIÑOS"
Iniciaremos unha práctica na que a actividade física sexa un
complemento para a mellora do rendemento escolar basado nas carreiras.
TAREFA 6: Elaboración dun blog que sexa a referencia para a
promoción do proxecto dentro e fora da comunidade educativa.
METODOLOXÍA
Desde o departamento de Educación Física e entre o
profesorado participante deste colexio coordinaranse todas as actividades,
programas activos e a relación con entidades deportivas e asociación de nais
/pais dando a información ao resto de compoñentes da comunidade educativa nas
xuntanzas pertinentes. A metodoloxía basearémola nos seguintes aspectos:
1. Activa e participativa: Implicación do maior número
posible de alumnado nas diferentes probas deportivas e do profesorado na
organización de actividades.
2. Integradora: tanto a nivel de contidos da área de
Educación Física como da relación entre o colexio e asociacionismo deportivo,
ANPA….
3. Interdisciplinar: de tal xeito que desde a área de
Educación Física poidamos facer máis comprensible a relación desta con outras
áreas e contruibuir á adquisición das competencias clave.
4. Adaptada: ao nivel de desenvolvemento motor, interés e
necesidade de actividade física do alumnado.
5. Accesible: facilitando a participación de calquera alumn@
que teña algún problema que limite as súas posibilidades.
6. Cooperativa: promovendo a participación en equipos, de tal
xeito que o éxito se conciba como resultado do esforzo en común.
7. Progresiva: tentando desde a base educar ao alumnado para
a participación en probas deportivas alleas ao colexio ou vinculados a clubes
deportivos.
8. Competencial: a práctica deportiva como producto social
relevante.
AVALIACIÓN
A avaliación farémola en relación aos obxectivos plantexados
neste proxecto deportivo:
1. Participación do alumnado nas diferentes probas deportivas
e actividades extraescolares.
2. Alumnado que participa na actividades extraescolar de
atletismo.
3. Clubes e asociacións deportivas vinculadas ao proxecto.
4. Oferta anual de actividades deportivas extraescolares.
5. Probas deportivas organizadas durante o curso.
6. Profesorado implicado no proxecto.
7. Alumnado e grupos participantes nas diferentes tarefas
propostas.
8. Utilización
do blog como recurso para divulgar a actividade deportiva desenvolvida no
colexio
No hay comentarios:
Publicar un comentario